DevDroid #048

29.01.2021

Witaj w wydaniu numer 48 👋 W tym tygodniu szczególnie polecam artykuł dotyczący tworzenia abstrakcji do pracy z R.string oraz krótki artykuł, który wyjaśnia jak odzyskać gigabajty miejsca na dysku, zabrane przez Gradle :) Miłego czytania!

Artykuły

  • How runBlocking May Surprise You

    Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób działa runBlocking {} oraz w jakim przypadku może spowodować zablokowanie wątku, co uniemożliwi wykonanie zadania.

  • Finding the right abstraction (when working with Strings)

    Ciekawy post, w którym Hannes tłumaczy, w jaki sposób stworzyć odpowiednią warstwę abstrakcji do pracy z zasobami tekstowymi (R.string). Bardzo podoba mi się prostota i elegancja tego rozwiązania.

  • RxJava vs. Coroutines

    Interesujące zestawienie, porównujące RxJava z Kotlin Coroutines. W tym momencie jest to wybór między dojrzałą biblioteką a biblioteką, której API nadal mocno ewoluuje, ale zapewnia prostotę i więcej funkcjonalności.

  • Take care of your gradle home directory

    Prosta wskazówka, która pozwoli nam potencjalnie zaoszczędzić gigabajty miejsca na dysku. Okazuje się, że Gradle daemon generuje sporą liczbę plików z logami.

  • Why we use Kotlin Multiplatform and Redux

    Przykład stworzenia prostej aplikacji na platformy Android i iOS przy użyciu Kotlin Multiplatform i Redux. Z artykułu dowiemy się, jak dużą bazę wspólnego kodu udało się uzyskać.

  • Philips Case Study: Building Connectivity with Kotlin Multiplatform

    Krótkie case study opisujące jak Philips wykorzystuje Kotlin Multiplatform. O ile sam artykuł nie wnosi bardzo dużo wartości, to moim zdaniem warto zapoznać się z wnioskami znajdującymi się na końcu artykułu.

  • Using WorkManager in multi-process apps

    Najnowsze wydanie biblioteki WorkManager 2.5.0. Zawiera kilka poprawek, które powinny poprawić stabilność działania oraz zmniejszyć liczbę błędów związaną z brakiem miejsca na dysku. Dodatkowo wsparcie aplikacji wieloprocesowych oraz nowe API do testów.

Wideo & Audio

Open Source & Tools

  • android-build-eval - benchmark porównujący czasy budowania projektu przez Gradle, Bazel i Buck
  • ProGuard Playground - Interaktywna konsola pozwalająca testować reguły Progaurd
  • redux-kotlin - implementacja Redux w Kotlinie ze wsparcie multiplatformowości
  • Waldo - serwis do tworzenia testów UI

Bądź na biężąco

  • Zapisz się na newsletter, aby jako pierwszy otrzymać kolejne wydania prosto na maila.