Hej 👋 To jedenaste wydanie newslettera, w który szczególnie polecam artykuł na temat Jetpack Compose i Doom. Pamiętaj, że jesteśmy również dostępni na Twitterze jako @DevDroidDotPL.
Artykuły
-
Adventures in Compose - The Doom fire effect
Próba odtworzenia kultowego efektu z gry Doom przy pomocy Jetpack Compose. Autor krok po kroku przedstawia proces tworzenia rozwiązania aż do uzyskania finalnego efektu. Koniecznie warto sprawdzić co udało się uzyskać przy całkiem niewielkiej ilości kodu :)
-
Working with In-App Updates in Android
Jeśli chcesz zwiększyć liczbę użytkowników korzystających z najnowszej wersji Twojej aplikacji, to ten post jest dla Ciebie. In-App Updates pozwala na sprawdzenie dostępności nowej wersji oraz aktualizacje z poziomu aplikacji, bez konieczności odwiedzania Google Play. Wpis pokazuje cały proces tworzenia wymaganej implementacji oraz testowania mechanizmu.
-
Zagnieżdżanie wywołań (tzw. “Callback hell”) sprawia, że kod staje się mniej czytelny, trudny w modyfikacji i podatny na błędy. Możesz skorzystać ze wskazówek przedstawionych przez autora powyższego artykułu, aby poprawić taki kod.
-
Benefit from AndroidX FragmentFactory with Koin
Dzięki nowemu API
FragmentFactory
możemy w końcu tworzyć fragmentu przy pomocy wywołań zwykłego konstruktora. Oprócz możliwości uproszczenia kodu daje to również możliwość wstrzykiwania fragmentów przy pomocy bibliotekiKoin
. -
Advanced WorkManager - codelab
Pojawił się nowy Codelab omawiający zaawansowane zagadnienia dotyczące Work Managera.
-
Jetpack Release (15 kwietnia 2020)
15 kwietnia zostało wydanych sporo nowych bibliotek z pakietu Jetpack. Warto przejrzeć notatki na temat zmian interesujących nas pakietów.
-
Simple Multiplatform RPC with Kotlin Serialization
Biblioteka do serializacji w Kotlinie działa na wielu platformach. Dzięki temu możemy z powodzeniem wykorzystać te same obiekty w programach działających na różnych platformach. W artykule opisany jest właśnie taki przypadek zastosowania
kotlinx.serialization
. -
Binding Android UI with Kotlin Flow
Przykład modelowania zdarzeń UI jako strumieni danych przy pomocy Kotlin Flow i biblioteki
FlowBinding
. -
Deep dive into Dagger generated code (part 1)
Pierwszy artykuł z serii tłumaczącej wygenerowany kod przez Daggera. Dodatkowo autor przerabia wygenerowany kod Javy na Kotlin, aby był bardziej zwięzły i łatwiejszy w zrozumieniu jak Dagger działa pod spodem.
-
Przedstawienie sposobu testowania modeli widoków wykorzystujących
LiveData
i Kotlin Coroutines.
Wideo & Audio
-
Podcast | Going Full Kotlin Multiplatform
Rozmowa z programistami CashApp na temat procesu portowania bibliotek
Okio
iOkHttp
na Kotlin Multiplatform. -
Google Play PolicyBytes - Spring 2020 Policy Updates
Krótkie podsumowanie ostatnio wprowadzonych zmian w polityce sklepu Google Play. Większość zmian omówiona została na przykładach pokazujących dobre i złe zachowania.
Open Source
- strikt - zestaw elastycznych asercji do testów tworzonych w Kotlinie.
- ktlint - Kotlinowy linter z wbudowanym formaterem.
- FlowBinding - biblioteka umożliwiająca operowanie na widokach przy pomocy strumieni
Flow
. - DataStore.kt - z komentarzy w opublikowanym interfejsie
DataStore
, możemy dowiedzieć się szczegółów na temat działania mechanizmu mającego zastąpićSharedPreferences
.
Wydarzenia
Bądź na biężąco
- Zapisz się na newsletter, aby otrzymać kolejne wydania prosto do skrzynki email.