DevDroid #011

17.04.2020

Hej 👋 To jedenaste wydanie newslettera, w który szczególnie polecam artykuł na temat Jetpack Compose i Doom. Pamiętaj, że jesteśmy również dostępni na Twitterze jako @DevDroidDotPL.

Artykuły

  • Adventures in Compose - The Doom fire effect

    Próba odtworzenia kultowego efektu z gry Doom przy pomocy Jetpack Compose. Autor krok po kroku przedstawia proces tworzenia rozwiązania aż do uzyskania finalnego efektu. Koniecznie warto sprawdzić co udało się uzyskać przy całkiem niewielkiej ilości kodu :)

  • Working with In-App Updates in Android​

    Jeśli chcesz zwiększyć liczbę użytkowników korzystających z najnowszej wersji Twojej aplikacji, to ten post jest dla Ciebie. In-App Updates pozwala na sprawdzenie dostępności nowej wersji oraz aktualizacje z poziomu aplikacji, bez konieczności odwiedzania Google Play. Wpis pokazuje cały proces tworzenia wymaganej implementacji oraz testowania mechanizmu.

  • Callback Hell in Android

    Zagnieżdżanie wywołań (tzw. “Callback hell”) sprawia, że kod staje się mniej czytelny, trudny w modyfikacji i podatny na błędy. Możesz skorzystać ze wskazówek przedstawionych przez autora powyższego artykułu, aby poprawić taki kod.

  • Benefit from AndroidX FragmentFactory with Koin

    Dzięki nowemu API FragmentFactory możemy w końcu tworzyć fragmentu przy pomocy wywołań zwykłego konstruktora. Oprócz możliwości uproszczenia kodu daje to również możliwość wstrzykiwania fragmentów przy pomocy biblioteki Koin.

  • Advanced WorkManager - codelab

    Pojawił się nowy Codelab omawiający zaawansowane zagadnienia dotyczące Work Managera.

  • Jetpack Release (15 kwietnia 2020)

    15 kwietnia zostało wydanych sporo nowych bibliotek z pakietu Jetpack. Warto przejrzeć notatki na temat zmian interesujących nas pakietów.

  • Simple Multiplatform RPC with Kotlin Serialization

    Biblioteka do serializacji w Kotlinie działa na wielu platformach. Dzięki temu możemy z powodzeniem wykorzystać te same obiekty w programach działających na różnych platformach. W artykule opisany jest właśnie taki przypadek zastosowania kotlinx.serialization.

  • Binding Android UI with Kotlin Flow

    Przykład modelowania zdarzeń UI jako strumieni danych przy pomocy Kotlin Flow i biblioteki FlowBinding.

  • Deep dive into Dagger generated code (part 1)

    Pierwszy artykuł z serii tłumaczącej wygenerowany kod przez Daggera. Dodatkowo autor przerabia wygenerowany kod Javy na Kotlin, aby był bardziej zwięzły i łatwiejszy w zrozumieniu jak Dagger działa pod spodem.

  • Using LiveData & Flow in MVVM

    Przedstawienie sposobu testowania modeli widoków wykorzystujących LiveData i Kotlin Coroutines.

Wideo & Audio

Open Source

  • strikt - zestaw elastycznych asercji do testów tworzonych w Kotlinie.
  • ktlint - Kotlinowy linter z wbudowanym formaterem.
  • FlowBinding - biblioteka umożliwiająca operowanie na widokach przy pomocy strumieni Flow.
  • DataStore.kt - z komentarzy w opublikowanym interfejsie DataStore, możemy dowiedzieć się szczegółów na temat działania mechanizmu mającego zastąpić SharedPreferences.

Wydarzenia

Bądź na biężąco

  • Zapisz się na newsletter, aby otrzymać kolejne wydania prosto do skrzynki email.